آروین کنعانی

آروین کنعانی

برنامه نویسی چیست؟ (به زبان ساده)

اگر یک برنامه نویس هستید، احتمالا بارها با این سوال که برنامه نویسی چیست مواجه شده اید. امروزه برنامه نویسی به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل به حساب می آید. برنامه نویسی آنقدر در بین مردم محبوب است که تقریباً همه با آن آشنا هستند. همانطور که می دانید انواع مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد.

وجود زبان های برنامه نویسی مختلف تمایل افراد را برای برنامه نویس شدن افزایش می دهد. به همین دلیل امروز می خواهیم بگوییم برنامه نویسی چیست، انواع آن چیست و از مزایای یادگیری آن مطلع شویم.

اگر بخواهیم برنامه نویسی را به زبان ساده تعریف کنیم، می توان گفت که مجموعه ای از دستورالعمل ها و کدهایی است که سیستم ها می توانند آن ها را بفهمند و این دستورالعمل ها را خط به خط اجرا کنند. به عبارت دیگر برنامه نویسی به معنای آن دسته از کدهایی است که باعث ایجاد ارتباط بین انسان و ماشین می شود.

البته لازم به ذکر است که این قطعه کد توسط برنامه نویسان نوشته شده است. به طور کلی برنامه نویس کسی است که کدهایی را با استفاده از زبان های برنامه نویسی می نویسد و آنها را برای اجرا به کامپیوتر می دهد. محبوب ترین زبان های برنامه نویسی عبارتند از پایتون، جاوا، برنامه نویسی بک اند